Tack för tiden i Norrtelje Tidning

En och annan läsare har kanske observerat att man inte längre kan läsa några blogginlägg i vår fina lokaltidning. Det är synd, men utvecklingen råder man inte alltid över.

Eftersom ingen information har nått ut till läsarna, vare sig i papperstidningen eller på webbsidan tycker jag det är rimligt att göra det, åtminstone för min del.

Jag har sedan november 2008 skrivit drygt 750 blogginlägg och ”inkasserat” kanske 1500 kommentarer. Första åren var jag mycket produktiv och hade fin besöksstatistik på min blogg. Inte lika fin statistik som Micke Teurnberg med ”Speedwaybloggen”, men i alla fall fick jag ibland beröm av Kim Nilsson som då jobbade på Norrtelje Tidning.

I takt med att konkurrensen från Facebook, Twitter och andra sociala medier och bloggportaler ökat har intresset för ”vanliga” bloggar minskat. På gott och ont kanske? Själv har jag oftast försökt se blogginlägget som en egen krönika som kan ge läsaren en liten upplevelse som roar och ibland även oroar. Eftersom jag brukar säga att jag bloggar om samhällsfrågor hjälper det inte alltid att påstå att man är partipolitiskt obunden, säg det i samhället som inte styrs av politiska beslut. Därför kan man i vissa lägen bli lite ”obekväm”. Sådant får man ta.

Ett av skälen till att bloggarna är borttagna är förstås att Norrtelje Tidning numera ingår i MittMedia koncernen där jag tror att ett femtontal tidningar ingår. Dessa tidningar har nu samlats under en gemensam bloggportal. Samtliga politikerbloggar plus de som har varit inaktiva har tagits bort, endast min Morfar Gunnar-blogg och Hockeybloggen har tack vare flitpoäng lyfts över till den nya portalen. Hockeybloggen har dock av förklarliga skäl bytt namn till Hockeymamma.

Jag kommer förstås att tills vidare fortsätta blogga på den nya portalen och ni når min blogg genom att 1) Klicka på ”Bloggar” högst upp på websidan, 2) Klicka på ”Alla orter”, 3) Sedan ”Norrtelje” och ni är framme vid min och Hockeymammans blogg. För säkerhets skull kör jag även parallellt på min gamla Blogger-blogg ”Morfar Gunnar i Norrtälje” med länkning till Facebook. Jag utgår naturligtvis ifrån att man kan nå min blogg även med mobil/surfplatta.

Till slut vill jag tacka alla trogna läsare som orkat med mina inlägg, själv känner jag tacksamhet till all samhälls- och researchinformation jag tagit del av och som har berikat och berikar mitt liv.

See you!

Morfar Gunnar

x

Kommentarer

  1. Det är alltid för tidigt att ge upp. BTW brukar du pinga Din blogg hos Bloggportalen eller Twingly? Eller ge Din blogg en knuff? Det kan vara ett sätt att nå ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är urusel på att pinga och knuffa, kanske skall jag undersöka dessa möjligheter. Du anordnar händelsevis inte privatkurser Gun...?

      Radera
    2. Jag är urusel på att pinga och knuffa, kanske skall jag undersöka dessa möjligheter. Du anordnar händelsevis inte privatkurser Gun...?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg